Mobil alkalmazások fejlesztése Android, iPhone, iPad eszközökre

Kisvállalkozása van, ahol kereskedik, vagy szolgáltat?

Egy vállalkozás tulajdonosaként fontos tudnia, hogy az okostelefonok terjedésével egy mobil alkalmazás sokszínű marketing lehetőségeket, új értékesítési csatornát kínál.

Mitől váltak az okostelefonok nélkülözhetetlen eszközzé?

Ez a fényes dizájn, a csillogó megjelenés, a könnyen olvasható érintő-képernyő millió színe vagy a gyors vezeték nélküli hálózati kapcsolat miatt van? Dehogy. ​A mobil alkalmazások miatt!

A mobil alkalmazások lényegében mini szoftverek, és nagyon népszerűek a mobil marketing stratégia elemeként. Léteznek igazán jó mobil website-ok is, de az alkalmazásokban tud az okostelefon igazán virítani. Akár egy étteremben akarnak asztalt foglalni, akár egy csokor virágot rendelni, vagy egy üzletet nyélbe ütni, az emberek ezt ma már mobil alkalmazáson keresztül is végezhetik. A mobil alkalmazások igazán menők, de ezek fejlesztése nem jelenti mindjárt, hogy az ügyfelei automatikusan letöltik, használják és már vásárolnak is ezen keresztül.

Mivel sok mobil alkalmazás van kint a marketeken, a legjobb, ha kialakítja saját mobil alkalmazás-készítési stratégiáját, mellyel kitűnhet a tömegből.

Mobil alkalmazás fejlesztési stratégia kialakítása

Több döntést meg kell hoznia mielőtt a tervezésnek nekilát, hiszen egy alkalmazás teljesen cégre szabható. Kitalálhat alkalmazást bizonyos funkciókra, bizonyos telefontípusra vagy akár különféle összetételű, szinte korlátlan számú műveletre, és indulhat a fejlesztés.

Döntse el, hogy a mobil alkalmazás az igazi jó választás-e.

Egy mobil alkalmazás nagyon hatékony ügyfél-hűség kiváltó eszköz lehet. Mielőtt a fejlesztés mellett dönt, érdemes megfontolnia, hogy egy mobil alkalmazás nem feltétlenül jó minden vállalkozás számára, bármilyen üzleti igényre.

A mobil alkalmazások menők. Szerezhet sok különleges interaktív élményt ezeken keresztül. Például készíthet izgalmas és mókás játékokat, nyújthat szórakoztató szolgáltatásokat, társas média és közösségi élményeket, készíthet kirakatot a boltjának, képgalériát, hírportált és sok más egyebet.

Mielőtt belevetné magát a tervezésbe, és belevág egy iPhone vagy Android fejlesztésbe, tegye fel ezeket a kérdéseket:

– El kell érnem a lehető legtöbb embert?
Ha igen, akkor a mobil alkalmazás nem a legjobb választás az Ön számára, mivel nincs mindenkinek okostelefonja.

– Mobil alkalmazás vagy mobil website kell nekem?
Amennyiben a mobil website kielégíti ügyfelei többségének igényét, talán úgy dönt, hogy ezzel kezdi, mielőtt elindít egy mobil alkalmazás fejlesztést. A mobil website egyszerűbben kialakítható és kompatibilis a legtöbb mobil eszközzel, beleértve a kedvelt okostelefonokat. Többségében – ha az ügyfeleinek használniuk kell a mobil eszköz által kínált beépített lehetőségeket (kamera, címjegyzék, helymeghatározás) – hogy végrehajtsák az Ön által kitalált műveleteket, akkor a mobil alkalmazás a jó választás. Ha csak az elérhetőségeit kívánja feltüntetni, elég egy mobil website, de ha szeretné elvezetni ügyfeleit a boltjaihoz, válasszon mobil alkalmazást! A mobil website-ok és a mobil alkalmazások tartalmazhatnak hasonló funkciókat.

– Van elég időm, hogy karbantartsak és tartalommal lássak el egy alkalmazást?
A sikeres alkalmazások, mint a népszerű website-ok folyamatos tartalomfrissítést igényelnek. Ha küzdelmet folytat, hogy időt szorítson a vállalkozása weblapjának frissítésére, valószínűleg ez lesz a helyzet az alkalmazás frissen tartásával is.

– Milyen telefont használnak az ügyfeleim?
A különféle okostelefonok és mobil eszközök más képméreteket használnak. Az alkalmazást tehát el kell készíteni különféle platformokra (pl: android, iPhone, iPad), máskülönben csak ügyfelei egy részét éri el az alkalmazáson keresztül. Az okostelefonok nem csak fizikailag, de stílusukban is eltérnek; gondolja át, hogy az egyes típusok milyen felhasználókat vonzanak. Kérdezzen meg bárkit, hogy szerinte az általa használt típus miben jobb a többinél; ezzel sok véleményt gyűjthet. Érdemes áttekinteni az adott eszközt használók szokásait is.

Miért érdemes céges mobil alkalmazást fejleszteni?​

1. Több, jobb felhasználói élmény

Mára elértük, hogy több weboldalt érnek el a felhasználók okostelefonon, mint PC-n, vagy notebookon. Ezek az oldalak gyakran rosszul néznek ki, és nehézkesen kezelhetőek a mobil telefon böngészőjén keresztül. Egy mobil alkalmazás jobb felhasználói élményt, gyorsabb futást, könnyebb és vonzóbb használatot nyújt, ami végül több üzletet eredményez.

2. Több szolgáltatás​

Egy okostelefon alkalmazás olyan szolgáltatásokat, funkcionalitást nyújthat, amit egy weboldal nem tud:

  • Egy gombos hívás vagy SMS küldés
  • A beépített GPS elvezetheti ügyfelét bármelyik telephelyére
  • Elküldi az aktuális pozícióját (pl. házhozszállításhoz)
  • Beszkennelhet QR kódot, és ez alapján valamilyen további tevékenységet végezhet (pl. kupont küldhet, átírányíthat, programot, információt tölthet le, stb.)
  • A beépített fényképezőgéppel készült képet azonnal elküldheti (pl. egy jól sikerült vacsoráról az étterem vendégkönyvébe)

3. Folyamatos elérhetőség

A mobil alkalmazások a telefonon vannak telepítve, ezért a legtöbb funkcióhoz nem szükséges folyamatos internet kapcsolat.​

4. Szorosabb kapcsolat ügyfeleivel

Az emberek okostelefonjaikat mindig maguknál tartják, átlagosan négyszer több időt használják, mint a számítógépeiket. Fontos üzeneteit azonnal megkapják. Egy mobil telefon alkalmazás olyan, mint egy digitális névjegykártya, melyet ügyfele mindig magánál tart.

5. Nagyobb találati arány

A mobil piactereket arra optimalizálták, hogy az ott lévő alkalmazásokat könnyű legyen megtalálni, és értékesíteni. Ezáltal mobil alkalmazással cégét könnyebben megtalálják, mint weboldalát. Amennyiben cége jelen van a mobil piactereken, és ott valaki rákeres az ön által nyújtott szolgáltatásra, az alkalmazása garantáltan megjelenik.

6. Hűségesebb ügyfelek​

Céges okostelefon alkalmazásával könnyebben alakíthatja át vásárlóit visszatérő törzsvevőkké. Nincs szüksége egyéb módszerre (hűségkártya, pecsét, pontgyűjtő füzet, stb.), a lehető legegyszerűbb módon regisztrálhatja, és jutalmazhatja meg a visszatérőket.

7. Megkülönböztetés versenytársaitól

Napjainkban már minden cégnek van honlapja, ez ma már nem versenyelőny. Amennyiben szeretné megkülönböztetni magát a versenytársaitól, előzze meg őket, jelenjen meg a mobil piactereken!

Mérje fel ​kérdőív​ünkkel​, cége készen áll-e egy okostelefon alkalmazás lehetőségeinek kiaknázására!