Mobil alkalmazások fejlesztése Android, iPhone, iPad eszközökre

Olvassa el az előzményeket is: 1. rész

2.  rész.

A mobil marketing harmadik hulláma: a mobil kapcsolat-menedzsment

A mobil egy teljesen új gondolkodásmódot kíván a mobil marketing felé való elmozduláshoz. A hatékony átállással a cég és az ügyfél is nyer. A rossz hozzáállás hatására az ügyfél kidobja az alkalmazást és talán a márkát is.

NE ÜZENETEKET KÜLDJ, ÉRTÉKET KÖZVETÍTS!

A tömeges üzenetek hatása hamar elkopik. Az SMS rohamok addig működtek, amíg nem voltak egyéb lehetőségek, de már bosszantónak, tolakodónak találjuk ezeket.  A szegmentált üzenetküldés értéke is lecsökken, ha pontatlan vagy alkalmatlan időpontban érkezik.

A nyerő hozzáállás az egy-az-egyhez az ügyfelek felé. Ez azt jelenti, hogy a megfelelő üzenetet kell a megfelelő időben a megfelelő ügyfél felé eljuttatni. És a megfelelő üzenet nem egy reklám, hanem igazi érték, előny az ügyfél számára.

Hol talál az ügyfeled értéket?

• Információkban, amely segít neki a mindennapok kihívásai között tájékozódni

• Érdekes, vagy meglepő tartalmakban, amely érdeklik őt

• Hírekben, amelyek olyan változásokat jeleznek, amelyekhez alkalmazkodnia kell

• Mosoly-fakasztó vagy megosztandó tartalmakban, amelyek vidámságot, örömöt okozhatnak

• Aktuális adatokban és eszközökben, amelyek segítik jobb döntéseket hozni

A mobil személyre szabott. Az emberek egyénileg állítják be okostelefonjukat, ahogy személyre szabják környezetüket a munkahelyüktől az otthonukig, vagy az autójukig.  Így mivel az eszköz személyes, az ügyfelek kevésbé toleránsak a zaklatással szemben, mint a televízió vagy az internet média kapcsán, ahol a hirdetések megszokottak.

Ez az új, személyes csatorna hozzájáruláshoz kötött. Nem hallgatólagos, hanem aktív jóváhagyás kell az ügyfél részéről. Ez az elköteleződés alapja. Miután ő kifejezetten hozzájárult ehhez, a megfelelő üzenet küldése célba fog jutni.

A vállalkozásoknak ez a csatorna óriási lehetőség. Mikor máskor mondhatnád, hogy a márkád a szó szoros értelmében éjjel-nappal az ügyfeled zsebében van? Megvan a lehetőséged, hogy a mindennapjaik gyakorlatának Te is része légy.  Örvendeztesd meg őket és ők nagyobb figyelmet, több vásárlást, hűséget és pozitív referenciát adnak jutalmul. Az ügyfelekhez ilyen közel lenni kiváltság. Az üzleti modelledben ügyfeleidet egyénként kezeld. Csináld ezt jól, így bekerülsz a szívükbe és a gondolataikba.

A KEVESEBB SZEMÉLYESEBB

A mobil marketing harmadik hullámában a befektetés, a technológia és az üzlet eléri a fogyasztói elvárásokat.

Az első hullámban a márkák a mobilt  egyfajta Internetként kezelték, ahhoz hasonló hirdetési taktikákat alkalmaztak – banner hirdetésekkel, felugró és web-alapú eszközökkel. A korlát és a gyenge hatás gyorsan kiderült, mivel a hirdetés összeférhetetlen a mobilok nagyon személyes mivoltával.  A hirdetés a felhasználóra irányul; ez egy egyirányú kommunikáció.

Mindemellett több cég még mindig erre az első hullámra koncentrál. A marketing cégek Amerikában több mint 8 milliárd dollárt költöttek mobil hirdetésre 2012-ben.

A második hullámban megszülettek a márkákhoz kötődő alkalmazások.

Az alacsony belépési küszöb miatt hirtelen megnőtt a fejlesztések száma. A mobil hirdetésektől eltérően az app-ok természetesen illeszkednek a mobil környezetbe egy mélyebb, interaktívabb felhasználói élményt nyújtva jócskán felülmúlva a webet.

Amikor egy ügyfél ment egy weboldalt a könyvjelzők közé vagy követ egy márkát, vagy feltesz és megtart egy app-ot a mobiljára az igazi mobil aranybányává válhat.

Az alkalmazások lehetővé teszik a személyességet és az eszköz testre szabását – egyedi kiválasztást és saját szervezést. A hirdetésektől eltérően, amelyek lényegében ráordítanak az ügyfelekre, az app-ok megadják a lehetőségét a kétirányú kommunikációhoz az ügyfél és a vállalkozás között. Mindemellett ebben a második hullámban több márka elhibázta a személyes élménykeltés érzését, így nem tudta magához láncolni ügyfeleit.

 

A harmadik hullámban a márkák a mobilt az ügyfélkapcsolat kialakítására használják. Ez azzal kezdődik, hogy megkérdezik az ügyfeleket preferenciáikról, így az ügyfelek meghatározzák, hogy mi felé akarnak elköteleződni. Ez a személyesség bizalmat épít és létrehoz egy állandó kommunikáció-áramlást.

Ezen felül a márkák elmélyítik az ügyfélkapcsolataikat felhasználva az ügyfelek helyzetét, preferenciáit és a múltbéli viselkedésüket a márka iránt, hogy élményt nyújtsanak. Amint a vállalkozások tanulnak ügyfeleiktől és amint az ügyfelek értéket nyernek, szárnyal a lojalitás.

Ez egy marketing paradoxon – amikor az ügyfél kontrol alatt tarthatja egy márka üzeneteit, jobban elkötelezi magát. A kevesebb több. Nem kell egy tucat üzenet, hogy megörvendeztessünk valakit; elég egy üzenet az érdeklődésére számot tartó konkrét igényre, a megfelelő időben.

Azok a márkák, amelyek a relevanciára teszik a hangsúlyt az elérésen túl, és az értékre a gyakoriság helyett, tartós ügyfélkapcsolatokat építenek ki és lehagyják versenytársaikat. Ez a mobil kapcsolat-menedzsment ereje.

 

A MOBIL KAPCSOLAT-MENEDZSMENT NAGYBAN GONDOLKODIK

A mobil-kapcsolat menedzsment küldetése, hogy használj fel mindent, amit az ügyfél hajlandó megosztani veled, hogy ezáltal számára vonzó élményt nyújts.  Amint értéket közvetítesz, ezzel egy erősödő kapcsolatot táplálsz a közönségeddel.

A mobil-kapcsolat menedzsment egy lehetőséget ad, de borzasztó kockázattal is jár a lassú alkalmazók számára – sok széthulló vállalkozást fogunk látni ha versenytársai gyorsabban és hatékonyabban vezetik be a mobil-kapcsolat menedzsmentet.

A mobil-kapcsolat menedzsment (MRM) túlmutat az alkalmazások létrehozásán, az ügyfélszerzés és megtartás egy szélesebb, stratégiai megközelítését jelenti. Különböző integrált technológiákat alkalmaz, mint pl. a célzott üzenetküldés (push message), alkalmazáson belüli értékesítés, digitális pénztárca, egyedi személyre szabott tartalmak, stb., hogy minél pontosabban közelítsék az ügyfelek igényeit. Mivel a mobil világa új és gyorsan fejlődő, megosztott is.

MI A LEGJOBB ESZKÖZ A TARTALOM LÉTREHOZÁSÁHOZ

Mi a három legfontosabb adata az ügyfeleidnek? A helyzetük, a helyzetük, a helyzetük, mert ez határozza meg a relevanciát. Hol vannak? Mit csinálnak? Milyen gyakran járnak ott? Mikor voltak utoljára? Munkaidőben vagy azon kívül? A helyszín a marketinges legnagyobb kincse, hogy felfedezze mi a fontos az ügyfél számára . Ez az ami a mobilt mobillá teszi. A helyszín információt kell megfelelően kombinálni egyéb odaillő tartalommal, és ezzel elérhető, hogy üzeneteink célzottak és jól időzítettek legyenek. Például amikor egy utas a repülőtérre érkezik, küldjünk neki köszönő üzenetet a hűségéért, és hívjuk fel a figyelmét a különböző törzs-utas kedvezményekre. Igénybe vehetik a VIP várót, amivel a beszállásig terjedő unalmas várakozás kellemes, és tevékeny időtöltéssé változtatható.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.