Mobil alkalmazások fejlesztése Android, iPhone, iPad eszközökre

1.rész

A mobilok terjedése páratlan, kétszer olyan gyors mint az interneté, háromszorosa a közösségi médiáénak és tízszer olyan gyors mint a személyi számítógépeké.

stat

Az nem számít, hogy elkezdted-e a mobil marketinget, lehet, hogy még hátrányban érzed magad ezen a téren. Mondhatni itt a „mobil-kor hajnala”, valójában ez már javában a dél, itt és most. A váltás a személyi számítógépekről a mobil eszközökre már megtörtént. A Cisco tanulmánya szerint már több az internetre kapcsolódó mobil eszköz, mint ahány ember él a földön.

Ahogy a mobilok átalakítják a világot, vajon úgy fognak hatni a vállalkozásodra is?
Hogy tud ez segíteni abban, hogy jobban elkötelezd az állandó kapcsolattal rendelkező ügyfeleidet?
Mint általában, a korai alkalmazók lesznek a nyerők – ha valódi értéket nyújtanak az ügyfeleiknek, jókor és jól. A márkaépítés alapja: „legyél Te az első az ügyfelek fejében”.
A mobil csatorna új üzleti lehetőségeket nyithat; eddig nem látott módon emeli az ügyfél-hűséget és az élettartam-értéket. A mobil eszközök a marketingesek számára kényelmetlenek lehetnek, mert áthelyezik a hangsúlyt a termékről az ügyfelekre, felvértezve őket, hogy szinte mindent kontroll alatt tartsanak. A fogyasztó-központú tartalmak beindultak az internettel, erősödtek a közösségi média használatával, és ezt a trendet tovább erősíti a mobil. Ezek az eszközök az átláthatóság és a személyre szabhatóság új szintjét kínálják.
Azok a márkák, amelyek a hagyományos, egyirányú tömegmédiától függnek, kénytelenek átértékelni ezt a megközelítést, mert amikor az emberek a marketinget zaklatásnak érzik, egyszerűen kikapcsolnak. Ebben az új marketing világban néhány márka ki fog maradni. Viszont másokat pozitívan értékelnek és maradniuk kell.
Reméljük, hogy a mobil stratégiád a meghívásra szól, értéket hozva létre vonzza az ügyfeleket és nem elriasztja.

A MOBIL MEGBILLENTI A MŰSORSZÓRÁS ERŐEGYENSÚLYÁT
A számok hihetetlen történetet mesélnek. 2011-ben az okostelefonok és tabletek száma elérte az asztali gépek és notebook-ok számát. Még meglepőbb, hogy a mobil eszköz iparág pár év alatt meghaladta a pc és laptop ipar több évtizednyi befektetését. 2013-ban az üzembe állított mobil eszközök meghaladták a PC-k számát.
A mobil eszközök átalakítják a fogyasztók márkákhoz való viszonyát és hűségét.
A televízió hosszú ideig élvezhette a helyzetét, mint a legerősebb márka-építő marketing csatorna és a nagy cégek töménytelen pénzt költöttek erre. Az internet megjelenésével a hallgatóság megosztottá vált. 2011-re az emberek web-en töltött ideje már fele annyi volt, mint a tv nézésé.
A mobil többet tesz a hallgatóság megosztásánál, felborít minden szabályt. Két év alatt a fogyasztók alkalmazásokra fordított ideje meghaladta a web-re fordított időt. Szinte elképzelhetetlen, de manapság az emberek annyi időt fordítanak mobil alkalmazásokra, mint tv nézésre. Pár rövid év és a mobil meghatározó lesz a marketingben és az üzleti palettán, felülmúlva a közönség minden más csatornára fordított figyelmét. Ez egy nagy lehetőség, mivel sok cég csak most ébred rá erre az új helyzetre.

CSAK EGY ÜZENET VAN AMI SZÁMÍT
A mobil olyan gyorsan terjed, hogy sok cég még nem készült fel rá, hogy kiaknázza ezt a lehetőséget. A cégek hasonló kihívásokkal néznek szembe, mint a közösségi média felbukkanása idején. Sokan próbálkoztak, botladoztak túl általános vagy hagyományos módon ezzel, vagy egyáltalán meg sem próbálták. A legsikeresebb cégek előre menekültek, átalakították a szervezetüket és stratégiát építettek terméküknek az új virtuális világban.
A mobil ismét átírja az üzleti gondolkodást és most itt a lehetőség, hogy már az elejétől jól csináljuk, a helyett, hogy rossz példákat követnénk. A mobil rákényszeríti a cégeket, hogy újragondolják és újratervezzék termékeik pozícionálását vagy értékesítését és szolgáltatásaikat.
A mobil lehetővé teszi a cégeknek, hogy szorosabb kapcsolatot építsenek ügyfeleikkel, amely nagyobb üzleti eredménnyel kecsegtet. A mobil frusztrálni fogja a megszemélyesítetlen tömegkampányokat alkalmazókat.
Viszont az új hiper-személyre-szabott világban csak egy marketing üzenet számít, amit csak nekem küldenek, akkor és ott ahol én akarom és arról, ami engem érdekel.

forrás Cisco Research 2013.

———————————————————————————————————————————————————————-

Egy hozzászólás a(z) “Marketing forradalom mobilon” bejegyzéshez

  1. […] Előzmény (1 rész) olvasásához kattintson ide. […]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.