Mobil alkalmazások fejlesztése Android, iPhone, iPad eszközökre

Régóta tart a vita, és még egy jó ideig fog is….

Mobil weblapot, vagy mobil alkalmazást csináltassak a cégemnek? Melyik a jobb, melyikre van szükségem? Mit is jelentenek, mi a különbség?

kep3

 Nem ígérem, hogy a bejegyzés végére egyértelmű választ kapsz, de azt igen, hogy összefoglalom a szempontokat, és onnan már tiéd a döntés. Rengeteg cikk, tanulmány, blogbejegyzés, stb készült már ebben a témában. Ennek ellenére –  vagy tán pont ezért nem egyszerű az eligazodás. Olvastam rendkívül egyoldalú cikkeket mind az egyik, mind a másik mellett. A blog persze nem egy objektív műfaj, az alábbi sorok az én véleményemet tükrözik, melyekkel persze lehet és kell is vitatkozni. Ezzel együtt remélem, tudok segíteni.

Először is definiáljuk, hogy melyik mi:

kep4

 

Mobil website – A mobil web nagyban hasonlít a hagyományos weboldalakra, azzal a különbséggel, hogy a tartalom a kisebb méretű kijelzőkre van optimalizálva. A mobil web az okostelefonok böngészőjében fut, ezáltal készülék független. Ezért általában a fejlesztésük olcsóbb, hiszen nem kell a különböző készülékekre különböző változatokat fejlesztetni. Az alkalmazások karbantartása is egyszerűbb, a módosítás azonnal elérhető a felhasználók készülékein, nem kell semmit letölteni, és nem kell azt sem megvárni, hogy a fejlesztések a különböző piacterek engedélyezési folyamatán átmenjenek.

A mobil web előnyei és hátrányai

Mobil alkalmazás –  A mobil alkalmazások – vagy más néven natív alkalmazások –  ezzel szemben a különböző piacterekről tölthetőek le, a különböző készülékekhez eltérő verziók szükségesek. Különböző fejlesztői nyelveken készülnek (pl. Java, ObjectivC), az alkalmazások gyorsak, megbízhatóak, fejlettek, a webnél lényegesen jobb és több felhasználói élményt nyújtanak. Hátrány, hogy a különböző készülékekhez különböző szoftver szükséges, de ez egyben előny is lehet. hiszen ezáltal komplexebb alkalmazások készíthetőek, melyek képesek kihasználni a készülékek beépített képességeit (hívás, sms küldés, navigáció, elforgathatóság, érintő kijelző, kontaktlista, stb.). Ezen natív funkciók kihasználásával lényegesen több interakció érhető el az ügyfelekkel, egészen más felhasználói élményt nyújtva.

A natív mobil alkalmazások előnyei és hátrányai

Hogy tovább bonyolítsuk a helyzetet, a fentiek csak a két végletet mutatják, ezek között több átmeneti technológia létezik jelenleg:

És akkor melyiket válasszam? 

Erre a kérdésre egy igazi, helyes válasz van, ez pedig, hogy attól függ.

Attól függ, hogy milyen üzletágban dolgozol, kik, és hányan vannak az ügyfeleid, mit szeretnél elérni náluk. Milyen fejlettségi szinten áll a céged, mik a rövid, közép és hosszú távú céljaid. Egyáltalán mit promotálsz? A cégedet, egy adott termékedet, termékcsoportodat, szolgáltatásodat? Szükség van-e, illetve van-e lehetőséged interakcióra az ügyfeleiddel, tudsz-e nekik dinamikus tartalmat nyújtani. Mennyi erőforrás (idő, pénz, ember) áll rendelkezésedre….

Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket kell magadnak megválaszolnod, hogy a jó döntést meg tud hozni. Egyetlen rossz válasz létezik, hogy erre neked nincs szükséged. A mobil tartalomszolgáltatás a valaha volt leggyorsabban fejlődő üzletág. Ha meg akarod magad különböztetni a versenytársaidtól, vagy csak nem akarsz lemaradni, akkor meg kell jelenned ezen a piacon. Ha Te nem teszed, a versenytársaid fogják megtenni. A döntéshez feltétlenül tudnod kell, hogy a felhasználók soha sem kizárólagosan használják ezeket a csatornákat, egyszerre használnak mobil webet és natív alkalmazásokat. Ez alapján a legjobb, ha a stratégiádban Te is ezek megfelelő kombinációjában gondolkodsz.

Végül, akárhogy is döntesz, két tanácsot mindenképpen fogadj meg:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.